Noterlerde e - ihtarname İşlemleri
2020-12-11

Noterlerde e - ihtarname İşlemleri

Noterlik İşlemlerinin Elektronik Ortamda Yapılması Hakkında Yönetmelik 01.03.2016 tarihinde yürülülüğe girmiş olup noterlerimizde artık avukatlarımız şifre almak ve akabinde aldıkları şifre ile https://e-hizmet.tnb.org.tr/basvuru/ adresinden e - randevu / e - ihtarname menüsü üzerinden notere gitmeden evlerinden e - imzaları ile ihtarname düzenleyebilir ve düzenledikleri ihtarnameleri gönderebilir.
 
TNB Portal üzerinden gönderilen e - ihtarname taleplerinin kabulü üzerine ilgili noterlik mail yolu ile geri dönüş yapmakta ve yatırılması gereken harç ve masrafı bildirmektedir. Bildirilen harç ve masraf yine aynı mailde gösterilen banka hesabına yatırldıktan sonra noter tarafından hazırlanan ihtarname e - imzalanması için başvuru ekranımıza gönderilmektedir. 
 
TNB Portal başvuru ekranında e - imzaya sunulan ihtarnamemizi e - imzamız ile imzaladıktan sonra ilgili noterlik mail yolu ile muhataba gönderilmek üzere hazırlanmış ihtarnamenin son halini ve noter makbuzunu tarayıp göndermektedir. 
 
Hizmet 01.03.2016 tarihinde başlamış olmasına karşın birçok noterimiz ve avukatımız bu işlemlerden habersizdir. TNB Portal girişi için şifre talep eden avukatlara çoğu noterlik böyle bir şifrenin olmadığını gibi yanlış bilgiler vermektedir. Yaşadığımız pandemi göz önüne alınarak noterlerimizin elini taşın altına koyması hem kendi sağlığı hemde avukatların sağlığı için e - ihtarname işlemlerine ilişkin kendilerini hazırlamalı ve avukatları bu işlemler için teşvik etmelidir. 
 
Av. Veyis AYDIN - 0 537 540 21 55
Sayfamızı Paylaşın